Recm Ayetini Keçi mi Yedi?

recm-ayetini-keci-mi-yedi-akide-org


Kuranı Kerim'deki zina cezasına ilişkin ayet mealen şöyledir:

"Zina eden erkek ve zina eden kadından her birine yüz sopa vurun. Allaha ve ahiret gününe inanıyorsanız. Allah’ın indinde ona acıyacağınız tutmasın (sayıyı mutlaka yüz yapın) Müminlerden bir kısmı da cezaya şahitlik yapsın" (Nur 2)


Şimdi bu ayette recm cezası yok değil mi? Yok. Ama bizimkiler Allah’ın vermediği cezayı verecekler ya, bakın nasıl bir yol buluyorlar:

Yukarıdaki ayetin hükmünü Hz.Ömer’in şu sözü kaldırıyor -haşa-:

Abdullah b. Abbas, Hz Ömer’in minberde şöyle dediğini iddia etmiştir: "Allah(cc) peygamberi(sav) hak olarak göndermiş ve ona kitabı indirmiştir. Recm ayeti de ona indirilen ayetlerden idi. Biz bu ayeti okuduk, anladık ve ezberledik. Resulullah recmi uyguladı, biz de uyguladık. Korkarım zaman geçince birileri çıkıp 'Biz Allah’ın kitabında recmi bulamıyoruz' der ve Allah’ın indirdiği farzı terkederek sapıklığa düşerler" (Müslim Hudud 15)


Baştan sona felaket! Tam din düşmanlarına malzeme... Başta şu ayeti inkar var:

"(...) Biz bu kitapta herhangi bir şeyi ne eksik bıraktık ne de fazla bıraktık (...)" (Enam 38)

Kuranı Kerim'de Recm Ayeti Var mı?


Allah(cc) mealen: “(...) Biz Kuran’da hiçbir şeyi eksik bırakmadık (...)” buyuruyor. Bunlar Hz .Ömer’i kullanarak diyorlar ki "Hayır, eksik bırakıldı. Recm Kuran’a konmadı." Ki bu da yanlış... Kuran’da recm ayetleri var ama onların istediği gibi değil. Müslümanın müslümanı taşlayarak öldürmesi değil, kafirlerin peygamberleri ve müslümanları "taşlama" tehditleri olarak var. (bkz. Hud 91, Yasin 18)

“Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan çıkan taşlama (recm) ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34)


(Bunu Buhari, Müslim ve Ebu Davud'un eserlerine bizzat aldıklarına dair elimizde kesin bir delil yoktur)

Allah'ın kitabından başka hiçbir kitap ve söz koruma altında değildir. Her kitaba yanlış şeyler karışabilir ve bu hadis kitapları için de söz konusudur. Her şeyin mihenk taşı Kuranı Kerim'dir ve yine her şeyin sağlaması Kuranı Kerim'e göre yapılmalıdır.

"Rasulullah şöyle buyurdu veya falan kişi böyle dedi" lafzıyla yazılmış olanların hepsini Rasulullah'ın veya falan sahabenin ağzından çıkmış gibi kabul etmek, din ve itikad binasını bunun üzerine kurmak yanlıştır. Sadece rivayetlere inanan kişiler, o sözün herhangi bir hadis kitabında zikredilmiş olmasını yeterli görebilir ve o rivayetlerde bulduklarını bir inanç haline getirebilirler, ancak bu yanlıştır...

Gelelim asıl konumuza:

"Keçi ayeti yedi" demek için keçileri kaçırmış olmak gerekir...

Keçinin ne yediğinden daha önce iddia sahiplerinin bu iddialarıyla nasıl bir halt yediklerine dikkat etmeleri gerekir. Bu rivayete inanmak, savunmak ve doğru kabul etmek, ayeti yediği iddia edilen keçiden daha akılsız olmaktır. Keçiye de iftiradır.

Böyle bir iddia hem Allah'a, hem peygambere, hem hakkı ikame etme noktasında hiç tereddüt etmeyen Ömer'e ve hem de bütün sahabelere büyük bir iftira ve cürümdür. Neden mi? Allah Kuran'da mealen "Onu biz indirdik, koruyacak olan da ancak biziz" (Hicr 9) buyurmaktadır. Şimdi korumayı üzerine alan Allah'ın, indirdiği Kuran'ı bir keçiden koruyamadığı düşünülebilir mi? Bu, Allah'ın verdiği vaadde durmadığı anlamına gelmez mi? Bu da küfür değil midir?

Böyle bir düşünce "Acaba elimizdeki Kuran'da yer almayan başka bir ayet de olabilir mi, başka eksiltme ve ilaveler de var mıdır?" sorusunu düşünmemize sebep olmaz mı? "Eğer o ayeti keçi yedi ise, acaba Kuran'da yer almayan başka ayetleri de bir başka hayvan veya insan yemiş olabilir mi?" diye düşünmez mi insan?

Kaldı ki Ömer döneminde Kuran hafızı birçok sahabe vardı. Onlar "Kuran'da bu ayet de vardı" demezler miydi? Böyle diyen bir sahabeye rastlamıyoruz... 

Bu sözü Hz. Ömer söylemedi, iftira atıyorlar. Fakar hadi diyelim ki söyledi...

Hadiste biz o ayeti "ezberledik, anladık" diyor; yani çoğul kullanıyor. Madem ki başkaları da biliyordu, onlar niçin söylemediler? Evet, Hz Ömer vahiy katibi idi. Ama ondan başka vahiy katipleri de vardı. Hz Ebubekir, Osman b. Affan, Ali b.Ebu Talib, Zübeyr, Ubeyy, Zeyd, Muhammet b. Seleme... Bunlar da vahiy katibi idi, bunların da tasdik etmesi gerekmez miydi? Yok ne tasdik, ne inkar, hiçbir şey yok... Çünkü Hz .Ömer’in böyle bir sözü yok. Kaldı ki kendisi vahiy katibi olan bir insan bunu Kuran’a eklemez miydi? Bir de demezler mi ki: "Hz Ömer hutbede bunu söyledi, kimse de itiraz etmedi..." Gülmek mi lazım ağlamak mı? Peki tasdikleyen var mı, yok... Böyle bir konuşma yok ki destekleyen veya karşı çıkan olsun. İşte böyle korkunç bir iftira yüzünden yüzyıllardır müslümanları çelişkiler içinde bıraktılar ve kafirlerin bizimle alay etmelerine sebep oldular. Hz. Ebubekir ve Hz. Osman da vahiy katibi, neden onlardan haber yok? Allah (cc) yalanlarını yüzlerine vuracak ya böyle onları şaşırtıyor... Kuran’a ek yapmakla iddialarını sağlamlaştırdıklarını sanıyorlar ama yalanları, foyaları meydana çıkıyor.

Ömer'in insanlardan korktuğu için recm ayetini Kuran'a koymadığı iddiası ise Ömer'e büyük bir iftiradır. Ömer gibi bir Müslüman halktan önce Allah’tan korkan bir kişiliğe ve kimliğe sahiptir. Ömer, korkulmaya layık olanın tek Allah olduğuna yakınen iman eden birisi olarak, nasıl olur da Allah’tan değil de halktan korkar? Gerektiğinde peygambere bile itiraz eden, yanlış bir şey gördüğünde o yanlışı yapana tahammül edemeyip "Bırak şunun boynunu vurayım!" diyen ve Hudeybiye Antlaşması'nda Resulullah'ın karşısına geçip antlaşmayı kabul etmesine itiraz eden, "vallahi doğru söylemekten dostum kalmadı diyen" Ömer mi insanlardan korkacak? Bunlar galiba Ömer'i de kendileri gibi pısırık, korkak birisi zannediyorlar...

Şundan hiç şüphemiz olmasın ki elimizdeki Kuranı Kerim, peygambere nazil olan Kuranı Kerim ile aynıdır. Ne ilave vardır ne de eksiltme... Aksi iddia şirk ve küfürdür. Zaten İslam'ın temeline dinamit koyanlar da, peygamber ve sahabe adına söylenen her söze "hak mı, batıl mı" demeden sahip çıkan ve aklını kullanmayan rivayetperestlerdir.

Kuranı Kerim'e Uymayan Hadisi Reddetmek  


Allah'a, resulüne ve sahabelere iftira içeren bu durumu kabul etmediğimiz için bize "hadis inkarcısı" diyen beyinsizlerin ithamına maruz kalmamak adına Allah'a iftira atacak değiliz...

Ayrıca, peygamberimizin recm cezasını 4 kez uyguladığını söylüyorlar. Ama ne önemi var? Kuran’a dil uzatanlar peygamberimize haydi haydi uzatırlar... Evet, acı ama gerçek budur. Kuran’ın ayetlerini değiştiremeyenler böyle hilelerle İslam’a büyük zarar vermişler ve hala da vermeye devam ediyorlar. Allah(cc) recm cezası vermediği halde recm cezası var diyenler, boşanma için iddet bekleme ve iki şahit gerektiği halde şahitsiz iddetsiz "bir kerede 3 defa boş dersen karın boş olur" diyenler hep uydurdukları dini yaşayanlardır...

Nureddin ÖZDEMİR


Ayrıca, "Bize Klavye Mücahidi Diyen Klavye Kafirleri" yazımızı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.
İslâm Akîdesi

Akîde.org ekibi olarak yazılarımız ile; mezhepçiliğin, kör taassubun, uydurma hadislerin ve tam ters istikâmetteki hadis inkarcılarının gürültüleri arasında gerçek İslâm'ı arayanlara ulaşmayı amaçladık. Dinde tek kaynağımız Kur'ân-ı Kerim, örneğimiz ise Hz. Muhammed'dir...

Daha yeni Daha eski