Yahudilere göre Musa (a.s), Hristiyanlara göre İsa (a.s) ve bu topluma göre de Muhammed (a.s) üstündür.
Musa (a.s) Allah ile konuşur da Muhammed (a.s) miraçta Allah'ı görmez mi?İsa (a.s) göğe(!) çıkar da Muhammed (a.s) miraca çıkamaz mı?
Velhasıl durum "Benim peygamberim senin peygamberini döver" anlayışı...
Gelin Kuranı Kerim'e bir göz atalım!
Kuran'da Hangi Peygamberlerin Adı Geçiyor?
- Kuranı Kerim'de ismi en çok geçen Hz. Musa'dır. Tam 136 defa.
- Sonra Hz. İbrahim gelir 69'la.
- Üçüncüsü Hz. Nuh'tur 43'le.
- Hz. Lut ve Hz. Yusuf 27,
- Hz. Adem ve Hz. İsa 25,
- Hz. Harun 20,
- Hz. Süleyman 17,
- Hz. Davud 16,
- Ve Hz. Muhammed 4 defa anılır adıyla..
Bu durumda, ilk üçe kimler girer yani? En çok kim sevilirse onun adı zikredilmez mi?
Rabbimiz Kuran'da Hz. İbrahim için mealen şöyle buyurur:
"(...) Allah, İbrahim'i dost edinmiştir" (Nisa 125)
İbrahim'i dost edindi! Bakar mısınız şu iltifata? Bu yakınlık/dostluk hangi elçide var başka? O zaman İbrahim üstündür demek gerekmez mi?
Ahlaki güzelliği karşısında eriyen, temaşa ederlerken şaşkınlıkla ellerini kesen kadınların karşısına çıkan kimdi sahi? Hz. Yusuf değil miydi? (bkz. Yusuf 31) Sadece bu yönüyle değil; iffetiyle, sabrıyla, rüyaları tabiri ve zindandan zirveye çıkışıyla var mıydı dengi? Bu durumda Hz. Yusuf üstündür demek gerekmez mi?
Hz. Süleyman'a bakalım bir de. Mealen "(...) Benden sonra kimsenin ulaşamayacağı bir hükümranlık ver (...)" duası kabul edilmiş (Sad 35); cinler, hayvanlar ve rüzgar dahi emrine verilmiş Süleyman Aleyhisselam... Kuşlarla konuşan, karıncanın serzenişini bile duyan Hz. Süleyman! Mealen "Katımızda büyük bir değeri ve güzel bir yeri vardır" (Sad 40) övgüsünü almış Sultan Süleyman! Tartışmasız zirvede!
Ya son nebi, son elçi?
"Alemlere rahmet" (bkz. Enbiya 107), "Çok yüce bir ahlak üzere" (bkz. Kalem 4) ve "Pek güzel model" (bkz. Ahzab 21)... Ona yapılan her övgü bir ayrı değer... Üstelik son Kitab'ın muhatabı da o, değil mi? O zaman bir numara, Hatemül Enbiya!
Sözün özü..
Elçileri kendi aralarında yarıştırmak, birini yukarı çıkarıp diğerini aşağıya indirmek tam bir aymazlıktır. Böyle bir ayrım Kitabullah'ı inkardır. O zaman bu elçiler niye anlatılır? Her birisi farklı özellikleriyle bizlere örnektir...
Karşımızda Firavunlar varsa Musa gibi olmamız; bir kadın veya erkekle sınanır, yahut bir iftiraya/hasede kurban gider ve kuyuya/zindana düşersek Yusuf'a bakmamız; 950 yıl çabalar da hala peşimizden kimse gelmez, eşimiz, oğlumuz bile yanımızda durmaz, gemiye insanlardan çok hayvanlar doluşursa şayet Nuh'u, Lut'u hatırlamamız... için bizlere rol modeldir onlar.
"Hepsi salihlerdendi" çünkü... (bkz. Enam 85)
"Hepsi alemlere üstün kılındı" zira... (bkz. Enam 86)
Tekrarda fayda var:
Rabbimiz, elçiler arasında ayırım yapmayı, birini diğerinden daha üstün tutmayı şiddetle yasaklar, aman ha, aman ha!
Mealen, şöyle dememizi ister bizden:
"(...) Biz Elçiler arasında hiçbir fark gözetmeyiz. (...)" (Bakara 285)
"(...) Biz onlar arasında hiçbir fark gözetmeyiz. (...)" (Bakara 136)
"(...) Biz onlar arasında hiçbir fark gözetmeyiz. (...)" (Ali İmran 84)
Ve Yaradan, fark gözetmeyenlere müjdeler:
“Allah'a ve Elçilerine iman eden ve onlardan hiçbirini diğerlerinden ayırmayanlara gelince, işte Allah onlara mükafatlarını verecektir." (Nisa 152)
Tamam da, Bakara 253'te mealen:
"Peygamberlerin bir kısmını diğerlerinden üstün kıldık" buyurmuyor mu Rabbimiz?" diyenler çıkabilir.
-Amenna. Lakin bu durum Allah'ın katında böyledir, bizim yanımızda değil.
Peygamberler Arasında Noterlik Yapmak
Birilerinin kulağına mı fısıldadı Rabbimiz bahsi geçen bu iki ayette veya başka yerde: "Ben şu elçimi/elçilerimi diğerlerinden daha çok seviyorum, siz de onu/onları daha çok sevin ve yüceltin" diye? Hayır! Tam aksine! Elbette elçiler arasında da fark var, olmaz mı?
Kimisi şehid edildi misal. (Maide 70 - Bakara 87) Düşünsenize bazıları hem Elçi hem Şehid! Hepsi bir olur mu? Olmaz tabi. Sadece elçiler de değil üstelik, hiçbir beşer ayırımı yapmadan bak ne buyurur Yaradan mealen: "HERKESİN yaptıklarına göre DERECELERİ VARDIR." (Ahkaf 19 - Enam 132) Herkesin, herkesin...
Peygamberler arasında noterlik yapmak bize düşmez velhasıl.
Şöyle noktalayalım:
"Veselâmün alel murselin."
Yani mealen, "Gönderilen bütün Elçilere selam olsun" (Saffat 181)
Nureddin ÖZDEMİR
Ayrıca, "Maide Suresi 44. Ayet Kimlerden Bahsediyor?" yazımızı okumak için buraya tıklayabilirsiniz.